Прорив стосується не лише нових ринків і категорій користувачів, але й зміни традиційних трендів у дизайні. Справжня розкіш у компактному автомобілі з великим вибором стильних доповнень привабить нових клієнтів.
Це також прорив для бізнесу Lexus у Європі. Тому що вперше вона стала головним регіоном для розробки нової моделі Lexus. Завдяки цьому LBX становитиме чверть продажів бренда в Європі в 2024 році.
Використання у назві трьох літер теж має особливе значення. Раніше таку перевагу мав лише суперкар LFA. Ба більше, літерою «L» зазвичай позначаються лише флагманські моделі. Вибір назви LBX демонструє зобов’язання бренда Lexus і довіру до нової моделі. Так само як LFA свого часу продемонстрував нову грань бренда з точки зору підходів і динаміки, LBX розширює аудиторію бренда та змінює акценти. Нова модель розроблена без компромісів щодо якості та є концентрацією краси і сучасних технологій. LBX — це втілення прагнення Lexus створити автомобіль, розроблений спеціально для європейського ринку з фокусом на молодших клієнтів. Щоб створити правильний продукт, було застосовано новий регіональний підхід із тісним залученням європейської продуктової команди Lexus.
LBX — це нове бачення у лінійці кросоверів Lexus. Автомобіль сподобається людям, які раніше навіть не розглядали придбання Lexus. Він також є привабливим вибором для тих, хто шукає компактний автомобіль або хоче придбати друге авто, що відповідає новим життєвим потребам.
«Ми прагнули створити автомобіль, який виходить за межі ієрархії класів і руйнує упередження про те, що «компактний» означає «неповноцінний». Окрім того, ми прагнули створити відчуття за кермом, що забезпечують природний зв’язок між водієм та автомобілем, а також дизайн, який підкреслює елегантність моделі», — коментує Куніхіко Ендох (Kunihiko Endoh), головний інженер моделі.
LBX втілює сучасні ідеї у дизайні і технологіях та водночас зберігає характерні риси Lexus — високу майстерність виконання і філософію Омотенаші. Сутність Lexus перенесена у менші габарити, що перевершує звичні очікування клієнтів щодо компактних кросоверів преміумкласу.
Його стиль презентує нову ідентичність Lexus із новим фронтальним дизайном і відходом від легендарної фамільної решітки радіатора. У той час як габаритні розміри стали меншими порівняно з іншими моделями Lexus, зовнішність LBX випромінює потужність і силу. Усередині особлива увага приділяється досвіду взаємодії водія з автомобілем, що виражено у проєктуванні кокпіта на базі концепції Тазуна, а також просторовості, чудовій оглядовості та панелі приладів, яка плавно переходить у дверні панелі.
Під час розробки LBX було застосовано новий підхід до створення лінійки комплектацій. Відповідаючи підходу Lexus «Створення індивідуальної розкоші», LBX буде представлений із чотирма варіантами наповнення. Замість відмінностей за рівнем оснащеності або функціями комфорту тут акцент робиться на вишуканості, динаміці або спортивному стилі завдяки кольорам, текстурам та оздобленню.
У LBX у прагненні задовольнити особисті вподобання клієнтів Lexus піде ще далі. Нова програма Lexus Bespoke Build надасть власникам можливість розширити специфікації автомобілів завдяки додатковим персоналізованим опціям оформлення інтер’єру (програма недоступна в Україні).
Виробництво LBX розпочнеться наприкінці 2023 року. Продажі відкриються в Європі та на окремих міжнародних ринках на початку 2024 року.
ДИЗАЙН ЕКСТЕР’ЄРУ: НОВЕ ОБЛИЧЧЯ LEXUS
З точки зору дизайну Lexus прагнув створити автомобіль, що є більш невимушеним за характером, проте демонструє автентичність і розкішний стиль.
Новим значним аспектом дизайну став відхід від легендарної фамільної решітки радіатора, що була відмінною рисою дизайну наших автомобілів останнього десятиліття. Цей підхід веде Lexus у нову еру.
«Ми переосмислили решітку радіатора, щоб запропонувати новий дизайн. Тепер автомобіль має нове «обличчя», яке повністю відрізняється від попереднього, проте у ньому легко упізнати Lexus», — коментує Коічі Суга (Koichi Suga), генеральний директор відділу дизайну Lexus.
Решітка радіатора має суцільну трапецієподібну форму і розташована під вузьким отвором, що проходить під переднім краєм капота, з’єднуючи вузькі фари. Дизайн успадкував рішучі лінії, характерні для моделей Lexus початку 2000-х років, які ведуть свій родовід від концепту LF-S 2003 року.
Безшовна решітка радіатора без зовнішньої окантовки переходить у лінії кузова LBX, що посилює його динамічність і впевнену поставу. Вона також аеродинамічно ефективна і допомагає потоку повітря плавно рухатися навколо автомобіля. Новий дизайн фар створює сильний візуальний образ завдяки денним ходовим вогням та покажчикам повороту, інтегрованим у єдиний блок.
Завдяки новому розташуванню виразні L-подібні «стрілки» видозмінено. Тепер вони скеровані назовні, а не всередину, що відповідає напрямку кожного покажчика повороту.
Дотримуючись принципів Нової ери дизайну Lexus, ідентичність і пропорції автомобіля базуються на відчуттях за кермом, які він дарує. Передні стійки були зміщені назад, завдяки чому салон виглядає компактнішим, а кузов — довшим. Розширені крила підкреслюють великі 18-дюймові колеса, а короткі звиси і різке звуження у області навколо задніх дверцят додають враження спритної динамічності.
Задня частина автомобіля також демонструє потужний характер. Номерний знак розміщено на бампері, щоб напис LEXUS на дверцятах багажного відділення став більш помітним. Водночас найновіша версія фірмової L-подібної світлової смуги Lexus створює виразніший візуальний ефект завдяки «невидимості» покажчиків повороту і ліхтарів заднього ходу, коли вони вимкнені.
Довжина LBX становить 4 190 мм, ширина — 1 825 мм, висота — 11 545 мм, а його колісна база складає 2 580 мм.
Низько опущений капот, бокові молдинги, що не виступають за межі панелей кузова, виразний задній спойлер і дизайн світлового блока посилюють аеродинамічні характеристики та сприяють економічності, стійкості і реакціям LBX.
Серед варіантів кольорів екстер’єру є яскраві відтінки та глибокі глянцеві кольорі від Lexus. LBX у версіях Emotion і Cool можуть бути оздоблені двоколірним лакофарбовим покриттям, що поєднує будь-яку опцію кольору з контрастним чорним дахом.
ДИНАМІЧНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ: НОВА ПЛАТФОРМА LEXUS
LBX є першою моделлю Lexus, побудованою на платформі GA-B для компактних автомобілів. Це надає автівці такі переваги, як низький центр ваги, широкі передня та задня колії, короткі звиси і наджорсткий кузов. Вона також забезпечує неймовірні враження від водіння, що відповідає філософії Характер керування Lexus (Lexus Driving Signature). При цьому природна взаємодія між водієм та автомобілем гарантує упевненість, контроль і комфорт у будь-який час.
«Щоб забезпечити єднання водія з Lexus, ми працювали над відчуттям спритності автомобіля для посилення переваг компактних розмірів і низької маси автомобіля. Водночас ми більше ніж будь-коли зосередилися на відточуванні основних характеристик, аби не покладатися повністю на електронні системи», — пояснив головний інженер.
Жорсткість кузова забезпечується клейовими з’єднаннями, точковим зварюванням з коротким кроком, а також правильним розміщенням розпірок. Водночас вага автомобіля зменшена завдяки застосуванню легких матеріалів, зокрема алюмінієвого капота і пластикових колісних арок, порогів та нижньої частини дверей. Міцні, але водночас легкі гарячештамповані елементи застосовуються для посилення центральних стійок і бампера.
Висоту сидіння було опущено на 15 мм, тож відстань від п’яти до стегна водія тепер становить 285 мм. Завдяки такому положенню в кріслі створюється відчуття єдності з автомобілем і водночас забезпечується чудова оглядовість під час руху містом.
Конструкція передньої та задньої підвіски розроблена для забезпечення високої жорсткості та легкої ваги, що надає LBX маневреності, стійкості при проходженні поворотів і чудової керованості для комфортної їзди. Всі версії оснащені передньою підвіскою зі стійками Макферсона. Ззаду в передньоприводних версіях застосовується торсіонна балка, а у повноприводних LBX — подвійні поперечні важелі.
Гальмівна система з електронним керуванням включає функцію контролю положення автомобіля при гальмуванні (Vehicle Braking Posture Control), що автоматично налаштовує баланс розподілу передніх і задніх гальмівних зусиль для зменшення поздовжніх кренів кузова та підтримки лінійного впевненого гальмування. Система також зменшує поперечні крени автомобіля під час повороту для забезпечення стабільного і комфортного положення та зниження бічних вібрацій.
СИЛОВИЙ АГРЕГАТ: НОВА МОДИФІКАЦІЯ ГІБРИДНОГО ПРИВОДА LEXUS
LBX оснащений оновленою гібридною самозарядною системою Lexus з компактним і легким 1,5-літровим трициліндровим двигуном. Основні компоненти гібридної системи, такі як мотор-генератори і блок керування, зазнали суттєвих змін для підвищення ефективності, зниження втрат, зниження ваги та зменшення розмірів. Нова біполярна нікель-метал-гідридна батарея з низьким опором і високою вихідною потужністю забезпечує додаткову підтримку електродвигуна під час прискорення та розширює можливості їзди в режимі електромобіля.
Технологічні розробки дозволили Lexus зосередитися на кращій динаміці та задоволенні від водіння, що було неможливо з попередніми системами, направленими насамперед на підвищення економічності. Максимальна сумарна потужність гібридної системи становить 136 к.с./100 кВт із максимальним крутним моментом у 185 Нм.
Двигун має один із найкращих у світі показників термічного ККД, що досягається завдяки технології високошвидкісного згоряння та конструктивним особливостям, таким як прямі впускні канали і сідла впускних клапанів із лазерною обробкою. Інші ключові особливості включають надлегкі поршні, спроєктовані для роботи на високих обертах, та електронну інтелектуальну систему зміни фаз газорозподілу.
Новий блок мотор-генераторів компактніший, проте його потужність приблизно на 17% вища, ніж у звичайних агрегатів того ж розміру. Перероблений блок керування потужністю встановлено безпосередньо над трансмісією, завдяки чому лінія капота LBX стала нижчою. Два мотор-генератори розташовані на окремих валах, що зменшує загальну довжину трансмісії.
Абсолютно нова біполярна нікель-метал-гідридна батарея має меншу масу і компактнішу конструкцію. При цьому вона забезпечує вищу вихідну потужність і набагато швидшу реакцію. Таким чином, динаміка LBX підвищується завдяки помітному потужному прискоренню — як у електромобілі, що також сприяє його паливній економічності. В акумуляторі використовується переосмислена система охолодження, яка допомагає продовжити його термін служби та підвищити продуктивність.
Силовий агрегат гарантує приємну динаміку як при подорожі містом, так і звивистими дорогами за його межами, з точною керованістю та лінійним прискоренням, що узгоджується з використанням водієм педалі акселератора. Відчуття за кермом також покращуються завдяки системі Hybrid system Control, що узгоджує звучання двигуна та ступінь натиснення педалі акселератора. Оновлення гібридної системи дає можливість рухатися у режимі електромобіля на вищих швидкостях і на довші відстані, підвищуючи економічність LBX.
Якості кросовера LBX підтверджені наявністю версії з системою повного привода E-Four від Lexus, що має додатковий електромотор на задній осі (недоступна для ринку України). Під час рушання з місця, поворотів і водіння на дорожніх поверхнях із низьким зчепленням система автоматично скеровує тягове зусилля на задні колеса, допомагаючи утримувати автомобіль у стабільному положенні та забезпечуючи водію впевненість на дорозі.
Преміальність LBX підтверджується тими зусиллями, яких було докладено для зменшення рівня шумів та вібрацій. Балансирний вал застосовується для зниження шумів у салоні, зменшуючи вібрації двигуна. Особливу увагу дизайнери приділили дверцятам, застосувавши демпферні листи для зменшення високочастотного шуму і посилення низькочастотного шуму, щоб забезпечити чіткий комфортний звук. Аби протидіяти вібраціям і шуму від даху, застосована мастика з високою поглинальною здатністю, а також значний об’єм високоефективного шумопоглинального матеріалу.
Серед інших заходів — застосування ущільнення навколо всього підкапотного простору, а також шумоізоляційних і шумопоглинальних листів, вкладишів, молдингів та піни у ключових зонах по всьому автомобілю. Спеціальний кузовний клей з вібропоглинальними властивостями також відіграє роль у зменшенні шуму і вібрації під автомобілем та поліпшує загальну жорсткість кузова.
ДИЗАЙН ІНТЕР’ЄРУ: ПРОСТОТА, ЕЛЕГАНТНІСТЬ, МАЙСТЕРНІСТЬ І ВИСОКА ЯКІСТЬ
Дизайнери Lexus прагнули розробити простий та елегантний інтер’єр, який би створював відчуття, характерні для автомобілів вищого класу. Цей ефект досягається завдяки трьом ключовим елементам: хороша оглядовість і проста панель приладів; відчуття великого внутрішнього простору; приваблива центральна консоль.
Преміальна якість і увага до деталей знаходять відображення у виборі оздоблення салону. Окрім високоякісної семіанілінової шкіри, клієнти можуть обрати повністю екологічний інтер’єр, в якому використовується виключно синтетична шкіра. LBX також має нові декоративні чорні вставки «Тсуюсамі», створені за новою технологією накладання кількох шарів плівки, аби відтворити дуже текстурований вигляд із відчуттям глибини. Фонова підсвітка салону є частиною філософії гостинності Омотенаші. Завдяки їй водій і пасажири можуть почуватися в автомобілі як удома. На вибір водія та пасажирів пропонується 50 варіантів кольорів фонової підсвітки, що відповідають різному настрою.
Місце водія є інтерпретацією концепції Тазуна, вперше представленої на середньорозмірному кросовері Lexus NX. Відповідно до неї, основні елементи керування та джерела інформації розташовано безпосередньо навколо водія. Тому для того, аби ними скористатися, потрібні лише мінімальні рухи рук чи очей. Це допомагає водієві зосередитися на водінні. Наприклад, кермо було зміщено назад на 24,6 мм, а його кут нахилу змінився на 2,7 градуса.
На LBX уперше представлено 12,3-дюймову повністю цифрову панель приладів. Розташування та видимість цифрових датчиків та анімація сигналів змінюються залежно від обраного режиму водіння і можуть бути налаштовані індивідуально. Також опціонально доступний проєкційний дисплей.
Завдяки компактним розмірам водію за кермом добре видно майже кожен сантиметр автомобіля, що додає йому впевненості, комфорту та контролю, якими він насолоджується відповідно до філософії Характер керування Lexus. Форма капота, а також форма і положення передніх стійок зменшують сліпі зони та забезпечують ліпший огляд дороги, що допомагає водієві більш точно керувати автомобілем.
Горизонтальний кокпіт має лаконічний і простий дизайн. Із кожного боку його форма перетікає у дверні панелі, немов огортаючи водія і переднього пасажира. Безперервна лінія, створена завдяки такому рішенню, також допомагає водієві відчувати ступінь нахилу автомобіля при проходженні поворотів. Занижена точка посадки додає водієві відчуття єдності зі своїм автомобілем, водночас достатній простір перед колінами додає зручності. Щоб забезпечити всім пасажирам гарну оглядовість, задні сидіння встановлені трохи вище за передні.
Центральна консоль має ефектний зовнішній вигляд, а великий сенсорний мультимедійний дисплей нахилений назад, тому він гармонійно інтегрується в її структуру. Консоль має м’які бічні накладки та два підстаканники, декілька відділів для зберігання дрібних речей і порти USB для підключення і заряджання пристроїв.
Об’єм багажного відсіку становить до 323 літрів (для передньоприводних моделей із піднятими задніми сидіннями). Цього місця достатньо для двох 75-літрових валіз, які можна заховати під знімною перегородкою.
МУЛЬТИМЕДІЙНА СИСТЕМА
LBX оснащений новітньою мультимедійною системою Lexus Link Connect, що керується через 9,8-дюймовий сенсорний дисплей.
Система має хмарну навігацію, оптимізуючи планування поїздки за допомогою інформації про дорожні події та затримки в режимі реального часу. Додаткову зручність забезпечує помічник Hey Lexus, який реагує на голосові команди водія і пасажира на передньому сидінні. (Обидві функції недоступні для ринку України).
Інтеграція зі смартфоном здійснюється за допомогою бездротового або дротового підключення для Apple CarPlay та дротового з’єднання для Android Auto.
Також для LBX доступний опціональний цифровий ключ: сумісність зі смартфонами Apple та Android дозволяє власникам використовувати смартфон для розблокування і запуску автомобіля. Їм не потрібно діставати смартфон із кишені чи сумки, достатньо мати його при собі. Вони також можуть поділитися цифровим ключем, якщо іншим користувачам необхідно отримати доступ до автомобіля. (Доступно не для всіх ринків).
Для власників LBX, як і всіх нових моделей Lexus, доступні бездротові оновлення програмного забезпечення мультимедійних і безпекових систем, що скасовує потребу відвідувати сервісний центр Lexus для їх встановлення. (Обидві функції недоступні для ринку України).
LBX постачається зі стандартною аудіосистемою з 6 динаміками. До того ж ексклюзивний аудіопартнер Lexus, компанія Mark Levinson, спеціально для LBX створила аудіосистему преміумкласу, що доступна у деяких комплектаціях. Вона включає 13 динаміків, оптимально розташованих по всьому салону, причому сабвуфер вбудовано у задні двері, що дозволяє зберегти простір багажного відділення.
МОДЕЛЬНИЙ РЯД: ПРЕДСТАВЛЯЄМО «НАПОВНЕННЯ» LBX
Своїм LBX Lexus запроваджує новий підхід до створення комплектацій, який краще відповідає вподобанням клієнтів та способу їхнього життя.
Модельний ряд пропонує чотири наповнення на вибір: Elegant і Relax, орієнтовані на витончені відчуття, а також Emotion та Cool, які вирізняються спортивнішим і динамічнішим характером.
Наповнення Emotion і Cool мають двоколірне забарвлення кузова та 18-дюймові легкосплавні диски з фрезерованими поверхнями. Наповнення Elegant і Relax мають однотонне забарвлення кузова та глянцеві 18-дюймові легкосплавні диски.
Наповнення Emotion постачається з оздобленням з перфорованої синтетичної шкіри з червоними акцентами та контрастною прострочкою на сидіннях, центральній консолі та обшивці дверей. LBX Cool — топова версія у динамічному стилі — має двоколірний салон із ультразамші та шкіри чорного/темно-сірого кольору з оранжевими акцентами та прострочкою
У LBX Elegant використовується синтетична шкіра ніжних коричневого та пісочного відтінків для оздоблення дверних панелей, панелі приладів і консолі, а також сидінь. Для версії Relax можна обрати семіанілінову шкіру чорного або коричневого кольору із характерною прострочкою «Татамі», яка створює яскравий контраст.
Окрім чотирьох наповнень, доступна базова комплектація LBX. Вона, на відміну від деяких пропозицій конкурентів, постачається з передовими технологіями вже у стандарті. Зокрема, до них належать системи активної безпеки та допомоги водію, що є частиною пакета безпеки Lexus Safety System+ останнього покоління.
Базову комплектацію, а також наповнення Emotion та Elegant можна замовити з інтер’єром, у якому не використовуються матеріали тваринного походження.
Серед доступних опцій — 12,3-дюймова цифрова панель приладів, проєкційний дисплей на лобовому склі, система автоматизованого паркування, цифровий ключ, преміальна аудіосистема Mark Levinson, технологія очищення повітря Panasonic nanoe™-X і електропривод дверей багажного відділення.
LEXUS BESPOKE BUILD
Власники LBX можуть надати своєму автомобілю індивідуального вигляду, скориставшись новою послугою Lexus Bespoke Build. Орієнтований на клієнта сервіс Lexus дає більше свободи щодо персоналізації автомобіля завдяки деталям.
Зокрема, індивідуальний підхід дозволяє змінити колір ременів безпеки і візерунки вишивки на оббивці сидінь, а також кольори прострочки та декоративні елементи оздоблення салону. Асортимент преміальних матеріалів включає L-анілінову шкіру, що доступна тільки для LBX і флагманського седана LS, й ультразамшу в різних колірних поєднаннях.
Можливість персоналізації інтер’єру буде доступна на окремих ринках після початку продажів LBX у 2024 році.
БЕЗПЕКА ТА ДОПОМОГА ВОДІЄВІ
LBX постачається із пакетом систем безпеки та допомоги водієві Lexus Safety System+ останнього покоління. Lexus Safety System+ містить декілька систем для виявлення ризиків зіткнень, оповіщення водія, автоматичного кермування, гальмування та керування тяговим зусиллям тощо — все для того, аби запобігти аваріям або зменшити їхні наслідки. Серед ключових елементів: система запобігання фронтальним зіткненням із функцією допомоги під час повороту на перехресті, адаптивний круїз-контроль, система допомоги відстеження смуги руху/система утримання у смузі руху, система розпізнавання дорожніх знаків.
Додаткові елементи, які сприяють безпечнішому водінню та маневруванню, а також знижують навантаження на водія, включають електронну систему відчинення дверей Lexus e-latch, систему допомоги безпечному виходу з автомобіля, датчик втоми водія, інтелектуальні датчики паркування з автоматичним гальмуванням, систему попередження про перехресний рух позаду, моніторинг сліпих зон.
Також доступна розширена система безпеки, яка включає такі функції, як система сповіщення про перехресний рух спереду та система панорамного огляду. Система автоматизованого паркування може зняти стрес, пов’язаний із маневруванням автомобілем в обмеженому просторі. Вона навіть дозволяє водієві припаркувати свій автомобіль віддалено, використовуючи смартфон (недоступно для ринку України).
LBX також оснащений «мокрим склоочисником». Ця технологія, вже представлена у флагманських моделях Lexus, таких як LC та LS, вирізняється тим, що рідина розбризкується безпосередньо склоочисником. Це гарантує ліпшу видимість під час миття вітрового скла.
Цей матеріал підготовлений за даними сайту https://newsroom.lexus.eu/, носить загальноінформаційний характер і містить відомості про продукцію, не призначену для продажу в Україні. За інформацією про продукцію, що пропонується до продажу, звертайтеся до офіційних дилерів Lexus в Україні.